måndag 24 januari 2011

Mössor i parti och minut

har det stickats i jul, här är några av dem:

Det här mönstret kan jag utantill vid det här laget...Garnet är Cascade 220, ett rent ullgarn som finns i massor av färger. Sedan blev det några barnmössor och vantar också men de är redan på plats hos dem som ska använda dem så det blev inga bilder.
Sedan hittade jag ett fint mönster på en halskrage i tidningen The Knitter som jag också stickat i Cascade.
Nu ska jag bara bestämma vilka knappar jag ska sy dit...

På sista tiden har jag köpt mycket garner i härva. Efter att ha nystat för hand i alla år så tröttnade jag och investerade i en nystmaskin.

 Och vad bra den är! Snabbt går det och fina nystan blir det, varför har jag inte köpt en sån tidigare?

Hälsningar
/Sanne

9 kommentarer:

  1. Oj så många mössor! Fina är de också!
    Nystmaskin är fantastiskt att ha. Det blir bättre nystan också än handnystade, de rullar omkring så förfärligt när man stickar!

    SvaraRadera
  2. Så fina mössor, så läckert med ett helt fång i olika färger! Har en nystmaskin och den är guld värd!

    SvaraRadera
  3. Underbara mössor tack för att du vill vara med i min tävling.

    SvaraRadera
  4. Vilka fin mössor! Och så många.
    Nystmaskinen är guld värd.

    SvaraRadera
  5. Jättefint mönster på mössan, och vilka härliga färger! Som en godisbutik .-)

    SvaraRadera
  6. Precis så sa jag med när jag just köpt min nystare...Varför inte tidigare?! Härliga mössor!

    SvaraRadera
  7. wow vilka läckra mössor du gjort

    SvaraRadera
  8. Vilka fina mössor i parti o minut. Finns det någon möjligen som vet var man kan få tag på mönstret till mössorna?Är inte så duktig själv så jag kan fixa den bara m.hjälp av bilden, MVH Kerstin

    SvaraRadera
  9. Hej Kerstin! Vad kul att du tittade in på min blogg och vad kul att du gillar mina mössor! Mönstret till mössorna har jag hittat i en tidning som heter Maskor med stil special - Mössor och accessoarer. Tyvärr tror jag inte att den går att köpa längre men du kanske har tur. Här är länken så att du kan se hur den ser ut: http://www.medieregistret.se/tidskrifter/stil-mossor
    Det är mönster nr 22 och 25 om du får tag på tidningen.
    Lycka till!

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!