söndag 26 juni 2011

Jag är inte så bra

på att sy ihop eller fästa trådar på mina stickningar eller rättare sagt: ibland är det svårt att få det gjort. Det är ju själva stickandet jag tycker om... Men nu verkar det var läge i alla fall eftersom jag har sträckt en muskel eller nåt i vänsterarmen och det gör förtvivlat ont när jag stickar. Har gnidit in lite liniment och hoppas att det släpper snart. Under tiden så får jag väl ta itu med dockkläderna som ligger och väntar på att bli monterade

Nu är det snart semester och då ska jag samla ihop (och fästa trådar på!) de stickningar som jag och en arbetskamrat planerar att skicka till Stickhjälpen i augusti. Mest mössor blir det för min del men även några Yemenklänningar.

Mönstret har jag hämtat från antingen "Restvärme" eller "Värma en liten"  red. Anna Braw är lite osäker på vilken men det spelar ingen roll eftersom båda böckerna är väldigt bra och står i min bokhylla! Och ja, det är trådar att fästa på dessa också...Jag försöker ständigt göra om stickbeskrivningar så att det ska bli så lite sömnad och trådar att fästa som möjligt. Därför stickade jag dessa på rundsticka och stíckade ihop dem på axlarna så att det inte blev någon sömnad alls. På den turkosa tog garnet slut så att jag fick sticka ett par vita ränder på axlarna. Eftersom jag hade lika mycket av det blåa garnet så stickade jag den kjolen med ränder så att garnet skulle räcka hela vägen. Hoppas ett par små töser får glädje av dem så småningom.

Hälsningar
/Sanne


5 kommentarer:

  1. Det är så trist med trådarna...egentligen tar det ju inte lång tid och är inte svårt men...TRÅKIGT!!!

    Stackars dig som har ont i armen! Hoppas att det släpper snart!

    SvaraRadera
  2. Håller med! Önskar jag hade någon som fästade trådarna och sydde ihop till mig. FIna känningarna blev! Hoppas nu bara att det onda i armen försvinner!
    Miastickar

    SvaraRadera
  3. Känner igen det där. Fästa trådar kan vara så hopplöst tråkigt. Ha en bra semester!
    Utan värk.

    SvaraRadera
  4. Så där höll jag på förr också, hade kassvis med vantar som bara låg och skulle få trådarna fästa. Då kunde jag sitta över en vecka och bara fästa och fästa, hur tråkigt som helst. Nu försöker jag sköta mig o göra klart allt på en gång, hm där trillade jag direkt ja, för nu ligger det ju en sjal, och två koftor och den tredje på stickorna och ska göras klara. Men det är det där med mitt rum, hittar ju inget ännu och rummet har varit upptaget av barn hela tiden.
    Hoppas värken släpper och de där yemenklänningarna lovar jag att det både kommer att värma och glädja en liten en.

    SvaraRadera
  5. Hoppas armen blir bra ! det där med att fästa trådar är ett kapitel för sej....huvva!
    försöker att fästa trådar på en gång för annars har det en tendens att bli liggande och suga energi.

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!