söndag 10 mars 2013

Och vad pysslar du med då?

Den frågan ficka jag häromdan av en som brukar läsa min blogg och tyckte att det var lite glest mellan inläggen. För hon veeet ju att jag alltid har en massa stickningar på gång. Och just nu har jag så många på gång att jag inte ens hinner blogga om dom. Det är nog dags att ta ett djupt andetag och ta en sak i sänder tror jag. Ja, ja så här ligger det till:
Först började jag med en tröja till lilla J, en tröja som heter Silje, mönster från Drops och där tog garnet slut som jag berättat tidigare.
Så här långt hann jag i alla fall. 

I samma veva tog min tag-med-stickning slut eller rättare sagt den blev färdig så då började jag på ett par sockar att stoppa i den påsen.
Garnet är Fabel och spetsmönstret har jag hämtat från boken Sock Knitting Master Class och heter Almondine. Har stickat ett par sockor i det mönstret förut och det blev jättebra så jag provar igen. 

Då det dröjde några dagar innan garnet till tröjan skulle komma så började jag på en tröja till lilla J:s storebror så länge. Det måste ju vara rättvist. Det är en Jonathan, också från Drops, som stickas på rundsticka upp till ärmarna.
Nu tycker jag den ser lite kort ut, storebror M är ganska lång så jag funderar på att sticka den lite längre i livet. Men då uppstår samma problem som förut, garnet räcker nog inte. För att göra en uppskattning så stickar jag ärmarna så att jag kan se hur mycket garn som blir över sen.

Under tiden kom garnet till Silje-tröjan, så nu står jag där som en åsna mellan två hötappar och vet inte var jag ska börja. Eller jo, det vet jag. Jag ska fortsätta på Jonathan-tröjan så att jag kan se hur mycket extra garn som behöver skaffas till den. Se där så lätt det gick att bestämma sig!

Och skulle jag tröttna på alltihop så har jag ju min uppifrån och ner-kofta!
Ett varv då och då och snart är oket klart. Jag har till och med köpt knappar men kan inte bestämma mig för vilken av dessa som jag ska ta. Men det är ju ingen brådska än.

Ha en bra söndagskväll!
/Sanne

P.S. Kom på att jag inte visat hur min Pyttipanna blev men det får vänta för nu tog batteriet i kameran slut. D.S.


1 kommentar:

  1. hihi.. precis som jag, vad glad jag blev då nån annan oxå har jättemycket på G... men det är en viss skillnad, tror jag,,du får säkert ditt klart..men mitt "bara ligger" o vissa saker blir klara o andra kan ta flere år.. fy på mej;((...Jag har ju mönster på en oppifrånoner tröja men ännu inte kommit till skott med den..ha det bra!!

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!