torsdag 17 januari 2013

Snart så

är den faktiskt färdig, ja UFO-koftan alltså. Hade nog varit färdig för flera dagar sedan om jag inte blivit sjuk och inte orkat med nåt handarbetsrelaterat. Nu är det bara att sy i en ärm och några knappar så kan jag använda den. Jag smygprovade den och den verkar sitta bra. Koftan är ganska lång men det kan ju vara skönt nu när det är kallt, tror att det kan bli en riktig myskofta.

Så är ju frågan vad jag ska ta tag i sedan. Eftersom det pågår ombyggnad här hemma (jag ska få ett syrum!) så är det lite rörigt och det är väldigt svårt att komma åt mina garnlådor så jag får ta det som ligger längst ut. Det råkar nu vara lådan med UFO:n så det är väl bara att fortsätta på den utsatta vägen antar jag. Får se vad jag får fatt i. Eller så kan man köpa lite nytt garn...

Ha det bra! 
/Sanne

3 kommentarer:

  1. Ser ut att bli en härlig kofta. Skönt när den går ner en bit över baken.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja den ser verkligen ut som en så'n där "gå och dra" eller "sitta yppkrupen och mysa" kofta! Härlig!

    SvaraRadera
  3. Den där koftan ser underbar ut! Härliga färger!

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!