onsdag 1 december 2010

Igår var det stickcafé

och då stickade jag färdigt min Citron. Har till och fäst trådarna! Inte dåligt för att vara mig, färdigstickade saker har en tendens att blir liggande bara för att jag tycker det är så tråkigt att göra det där sista, sy ihop, fästa trådar, sy i knappar osv. Men den här gången var det bara fyra trådar så det var ju inte så betungande...
Garnet är Järbos Stella i vitt och olika nyanser av grått (inte lila som det ser ut som på bilden!). Hade tänkt att lägga till en rapport men när jag kom så långt så insåg jag att garnet inte skulle räcka till, det blev bara några meter över av nystanet (100 g) när jag avmaskat.
Provade också ett mössmönster från en av mina nya stickböcker och den blev färdig under kvällen.
Kul mönster med småflätor och två mönsterfärger. Ska prova att sticka den i svart med andra färger också. Har börjat på ett par vantar till mig själv i rosa men börjar tveka så jag får se om det blir något eller om jag ska repa opp.

Mössiga hälsningar
/Sanne

7 kommentarer:

  1. Din citron blev jättevacker, jag har mönster på den men inte kommit mej för att sätta igång.... gör en annan sjal så länge ( tar lite tid). Mössan blev oxå jättefin. Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker citron det blev. Jag har inte gjort nån än. Det verkar annars som om de flesta har stickat sig en.
    Och mössan är också fin :D

    SvaraRadera
  3. Jag har många timmars övning framför mig, om jag skall kunna hinna sticka en enkel halsduk på mindre än 1-1½ vecka. Fint har du stickat iaf.

    SvaraRadera
  4. Vilken fin mössa! Den måste vara lite svårstickat eller?
    Och citron är härlig!

    SvaraRadera
  5. Precis så var jag också förr, allt klart slängdes i en kasse och sen tog det flera veckor att bara fixa med trådar och knappar. Nu gör jag allt på en gång och inget ligger oklart, det är så skönt. Men vet du, jag har högar med klara saker i stället, vet inte vart jag ska lägga allt jag gör.

    Mössan är jättesnygg, härligt med de olika färgpartierna.

    SvaraRadera
  6. Vilken läcker citron !! den kan du vara supernöjd med. Har aldrig försökt mig på sådana sjalar. Undrar om jag har tålamod till dem. Kram eva

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!