tisdag 22 mars 2011

Äntligen klar!

Ja, äntligen blev jag då klar med den gröna halsduken. Den blev ca 160 cm lång och det är ganska lagom för att kunna svepa den ett par varv runt halsen vilket mottagaren ville.
De lila sockorna i Frost är också klara men jag har glömt att fota dem så ni får se dem en annan gång. Men jag har däremot fotat det jag "impulsstickade" i lördags: en halskrage till i garnet Woolie Silk från Fleece Artist, ett lite lyxigt garn jag unnade mig för ett tag sedan. Garnet är  fantastiskt mjukt och jätteskönt att ha direkt mot huden. Den här är tänkt att ersätta alla tjocka halsdukar nu när våren äntligen börjar visa sig!

Så har jag naturligtvis också, min vana trogen, börjat på ett nytt projekt: ett par armmuddar i påfågelsmönster. Garnet är Online Supersocke Silk, en blandning av merinoull, silke och polyamid, också jättmjukt och skönt.  
Ja det var allt för den här veckan, nu ska jag krypa till kojs för jag är jättetrött. Godnatt på er!
/Sanne
P.S. Imorgon ska jag på bio, The King´s Speech. Hoppas den är bra. D.S.

5 kommentarer:

  1. Fina mönster du visar upp idag! o min lilla mor såg den filmen i söndags, hon o hennes två vänninor tyckte den var jättebra! O min mor är väldigt kräsen med film ;-)

    SvaraRadera
  2. jättefina och i snygga vårfärger :)

    SvaraRadera
  3. Fina saker du stickat, och ser mjuka och sköna ut.

    SvaraRadera
  4. Jättefin halsvärmare! Supersnyggt mönster på muddarna!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin halsvärmare! Den filmen skulle jag också vilja se!

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!