torsdag 9 augusti 2012

Inte bara KAL

stickar jag, men nästan...En Wingspan blev till under semesterns alla bilresor. Bra ta-med-stickning, inga konstigheter att hålla reda på när man har uppmärksamheten på annat håll.
Den är fortfarande i oblockat tillstånd tyvärr, får ta mig i kragen där. Jag stickade så långt garnet, 100 g Regia World Circus, räckte och då blev det nio vingar istället för originalets åtta. Och eftersom jag var mitt uppe i min Rockefeller just då så bestämde jag mig för att istället för den rätstickade avslutande kanten så gjorde jag en i-cord vilket blev jättebra. Jag använde mig av ett enfärgat garn till den, tycker det blir lite mindre "oroligt". Blir nog fler så småningom eftersom modellen ligger så bra om halsen. Nu hoppas jag bara att garnet blir lite mjukare när jag tvättar det för som det är nu så är det lite sticksigt och det har jag väldigt svårt för.
Nu ska jag gå ut och sätta mig i kvällssolen en stund.
Ha en bra kväll!
/Sanne

4 kommentarer:

  1. Vilken urtjusig sjal. Häftigt med vingarna så där och färgerna bryter så snyggt mot varandra.
    Även din förra sjal är ursnygg och modellen är superhärlig, ligger snyggt över axlarna också.

    SvaraRadera
  2. Jag har tänkt så mycket på att sticka en wingspan att jag kan få för mig att jag redan gjort det... :-D Fantastisk sjal och bra idé med i-corden!

    SvaraRadera
  3. Gillar,gillar,gillar.Få se hur länge jag kan hålla mej från att köpa garn till en wingspan.Har ju köpstopp.Tror inte att jag har garn på lager som passr,sjalen är ju snyggast i melerat garn.Som sagt.....funderar vidare,Din sjal är jättetjusig.

    SvaraRadera
  4. Så mycket snyggt du stickar..o denna sjal som jag skulle sååå vilja sticka..har inget mönster ,Var hittar man det.,.o på svenska???

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!