måndag 21 maj 2012

En tågstickning

måste jag ha med mig i morgon. Visserligen ska jag inte åka så långt och länge men man vet ju aldrig om det blir några förseningar eller så. Och då vore det ju hemskt att inte ha en stickning att fördriva tiden med eller hur? Jag har nästan alltid en stickning med mig i väskan men olika sådana beroende på vart jag ska. På tåg kan man ha något som inte är det allra enklaste, där finns plats att lägga fram ett mönster om det behövs och man sitter bra. Men imorgon blir det trots det en mycket enkel halsduk, lagom att få ner i väskan.
Det är en riktig sommarstickning med ett enkelt rutmönster som jag hittade i senaste Knitsimple. Jag hade ett bomullsgarn som passade så bra till, Katias Samba, stickor 4,5 så det går fort. Till sådana här små stickningar tycker jag att det är så smidigt med dominostickor, de är precis lagom långa.

I veckan har jag gjort klar och blockat min Gratitude och jag blev faktiskt väldigt nöjd trots att den blev mindre än jag räknat med.
Den sitter snyggt och blir lagom som halsduk men får vänta i klädkammaren tills vädret blir lite eller  rättare sagt mycket kallare. Idag och igår med för den delen har det varit helt underbart väder, precis sånt som man går hela kalla, mörka vintern och bara längtar efter! Har suttit länge på altanen och njutit av kvällssolen...
Ha en bra kväll
/Sanne

1 kommentar:

  1. Fina halsdukar! Jag gillar också dominostickor till småsaker.

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!