torsdag 7 juni 2012

En hemlis

håller jag på med just nu så jag kan inte berätta så mycket om det. Men den stickas i Drops Lace...
Och just nu ser den ut så här (tror inte att jag avslöjar för mycket med den här bilden). Visar det färdiga resultatet när den är klar och hos mottagaren. 

Men annars så har jag som vanligt en massa projekt på gång och inte bara stickningar. Jag har suttit i en hel dag hos en av ungarna och sytt gardiner. Han flyttade till en ny (och större) lägenhet med många fler fönster för ett tag sedan och passade på att önska sig gardinsömnad av lilla mamma i födelsedagspresent. Naturligtvis så kunde jag inte säga nej till det så nu har han gardiner i nästan alla fönster. Och både han och jag blev väldigt nöjda! 

Mitt i sömnaden så var jag tvungen att köpa tråd i rätt färg och i sybehörsaffären strax intill så säljer dom också garn. Så ja, fyra nystan blev det. Ett par nystan bomullsgarn som ska bli sommarsockor, jag börjar bli lite sugen på en sockstickning igen, det var längesen. Och så ett nystan av det här garnet:
Ska bli en scarf av det precis som det står på banderollen :-) Men det får vänta ett tag tror jag...

Här är den färdiga tågstickningen förresten.
Det är ingen större skillnad mot förra fotot tycker jag men så här blev den i alla fall. 

Sen stickar jag ju på lite andra saker också: en klänning i ekobomull, en kofta i lila bomullsgarn, blockhusfilten, en sjal 30 diamonds, en scarf i liljekonvaljmönster osv, lite här och lite där när lusten faller på.  Men nu ska jag fortsätta med hemlisen för där har jag ju en tidsgräns att hålla.

God kväll på er!
/Sanne

2 kommentarer:

  1. kan inte annat än att le ,inte bara jag som har många stickningar på G Ska bli kul att se det färdiga resultatet på hemlisen sen/Kram

    SvaraRadera
  2. Såg i inlägget innan den fina sjalen....härlig färgkombination på tågstickningen!

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!