fredag 29 juni 2012

Fellowship! är klar

Jag har till och med blockat den idag och så här ser den ut!  
Den blev tvåfärgad till slut, mest för att jag inte kände för att åka 4 mil (enkel resa) för att köpa ett nystan garn. (Ha, det där tror jag inte på ens själv, att jag bara skulle köpa ETT nystan när jag väl kommer innanför dörrarna i en garnaffär.) Men jag har haft en ganska besvärlig huvudvärk några dagar så det var skönt att bara vara hemma idag och ta det lugnt. Dessutom tycker jag att det blev ganska bra med udden i en annan färg, eller? Det är samma garn, Drops Baby Alpaca Silk, som i resten av sjalen bara en mörkare lila färg. Det gick åt PRECIS två nystan av det ljusa (det räckte precis till att fästa med) och då räckte det till åtta av de nio sektionerna minus ett varv. Av det mörka gick det åt drygt hälften.

Det var första gången jag var med på en KAL och det var lite spännande att se mönstret växa fram utan att veta hur slutresultatet skulle bli. Nu förbereder jag mig för nästa, Rockefeller. Enda nackdelen med den här är väl att den är lite liten för att jag skulle kalla den sjal, det är snarare en shawlette. Men en axelvärmare är inte dumt det heller! Och snart är det semester, bara nästa vecka med!
Ha det bra i "sommarvärmen"!
/Sanne

7 kommentarer:

  1. Jättefin sjal!!!
    Ha det bra själv i den härliga "sommarvärmen"!!!

    SvaraRadera
  2. Den blev underbar! Tycker faktiskt att det blev lite extra fint med den mörkare kanten!

    SvaraRadera
  3. Jo, ju mer jag tittar på den desto mer tycker jag om den mörka kanten.

    SvaraRadera
  4. Så fin den blev! har aldrig varit med på en kal fast jag skulle vilja! Ibland ser jag att nån är på gång men det är 5,5 mil in till stan för att få tag på passande garn så det blir som inte. Vad är det för KAL du varit med i?

    SvaraRadera
  5. Den blev superfin! Jag tycker också. Att den mörkare kanten gjorde den ännu finare!

    SvaraRadera
  6. Ojojoj vilken snygg sjal! Häftigt!

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!