onsdag 27 juni 2012

Fellowship! The Shawl

Jag blev så himla sugen på att sticka en sjal igen, en vanlig uppifrån och ner sjal, men kunde inte välja vilken jag skulle göra. Så hittade jag en KAL på ravelry och tänkte att jag kan ju prova den, lite spännande när man inte vet hur det kommer att se ut från början. Sjalen heter Fellowship och det är Sagan om ringens brödraskap som namnet syftar på. Därför är den uppdelad i nio sektioner och den sista delen kom i förrgår. Sjalen har kommit en liten bit längre än på bilden, jag har bara sista sektionen kvar nu och den kommer antagligen att bli i en mörkare färg. Kanske blir den bra tvåfärgad och blir den inte det så köper jag ett nystan till av ljust lila Drops Baby Alpaca Silk och gör den enfärgad.
Den blir inte så stor men lagom att ha över axlarna tror jag. Och den var kul att sticka så jag kommer att sticka ännu en KAL jag hittade på ravelry, Rockefeller. Den börjar lagom till min semester så det passar så bra. Nu återstår bara att välja vilka garner/färger jag ska ha, två ska man ha. Får se om jag har nåt som passar annars får det bli en runda till garnaffärern, stackars mig  :-) 

Ha en bra onsdagskväll!
/Sanne

1 kommentar:

  1. Jag känner lite extra för Fellowship eftersom du använder samma garn som jag har i min Vernal equinox som ligger ganska långt ned i korgen...
    Såg Rockefeller-KALen, tänker inte vara med men ska med glädje följa dig! :-)

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!