tisdag 17 juli 2012

En liten utflykt


gjorde maken och jag i fredags. Vi åkte till filmmetropolen Tomelilla och besökte
som är
endast 15 kvm litet men sprängfyllt med bilder, ljud, filmer och prylar från deras filmer 
inhyst i ett tunnelhus jämte järnvägen 
med bilettkuren vid sidan, även om man faktiskt köper biljetterna i kaféet precis intill. Där finns också en massa souvenirer om Hasse & Tage att köpa om man känner för det.
Byggnaden från gatan. Ser ni den kamouflerade soldaten vid vänstra gaveln? Den var med i Picassos äventyr har jag för mig... Museet är väl värt ett besök så passa på om du har möjlighet!
Sen körde vi runt på Österlen och hade en riktigt skön och solig dag med god mat och andra trevliga besöksmål, men det är en annan historia.

Stickrelaterat: jag gjorde färdigt min möbius under bilfärden.
Den kommer jag inte att blocka, dels för att det är helt onödigt och dels för att jag inte vet hur man skulle göra det....

Hälsningar
/Sanne

1 kommentar:

  1. Härligt med en liten tripp och perfekt att ha med en stickning i bilen , då tar man verkligen tillvara på all tid, så mycket fint du har stickat /Kram

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!