måndag 9 augusti 2010

Inte mycket stickat idag

eller sytt heller för den delen. Har lyckats åstadkomma en liten bit på mössan till lilla J i alla fall. Det är ingen större brådska, knappt väder för mössor än. Det blir en slätstickad variant med en liten rullkant, kanske en liten tofs av något slag, får se när jag kommer så långt.

Jag gjorde ett försök att få lite ordning och reda bland mina garner (för att göra något nyttigt på semestern) men gav upp ganska snart. Flyttade mest runt alltihop och det är ju ganska meningslöst... Nej, jag måste börja göra av med garner! Annars får jag ju inte plats med nya ;).

Hittade den här högen med mormorsrutor i en låda och tänkte börja med dem. Dessa har jag virkat på under flera års tid av diverse restgarner. Nej, riktigt så långsam är jag inte med virknålen utan jag virkar några stycken när andan faller på, vilket brukar bli ett par gånger om året. Det ska så småningom bli en filt som är 150x250 cm hade jag tänkt, då kan jag använda den som överkast i gästrummet. Av de 448 rutor som går åt har jag faktiskt 190 visade sig när jag räknat dem!
Så nu är min plan att virka en ruta om dagen tills jag har så det räcker eller tills garnet tar slut. Så till nästa sommar kanske jag är klar :)

Rutiga hälsningar
/Sanne

2 kommentarer:

  1. Du har kommit lånt på mössan, härlig orange färg!
    En mormorsruta om dagen...och sedan ska de virkas ihop... INTE något jag skulle klara av, men de blir SÅ fina, mormorsrutefiltarna!

    SvaraRadera
  2. Väldigt fint garn, det som är röd/orange. Hoppas du blir peppad till fler rutor, så man får se en filt så småningom...!

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!