torsdag 12 augusti 2010

Solen skiner idag

så det fick bli morgonkaffe på trappen tillsammans med lite stickning. Det ska bli ännu en Haruni, denna gången i ett lite tunnare garn (måste ju testa hur det blir), Fame Trend från M&K. Färg: blå/grön/vinröd vilket inte syns på fotot eftersom solen skiner så väldigt :). Jag har också bestämt mig för att sticka en sjal till i födelsedagspresent till någon som fyller år i höst. Tror det får bli ännu en Haruni, nu börjar jag ju få upp farten :) Nu ska det bara bestämmas vilket garn jag ska köpa till den...

Sedan har stickat färdigt den rödorange mössan också, ska bara fästa trådarna. Tänkte göra en tofs men tror att jag struntar i det, tycker den blir fin som den är på "skulten".

Borde egentligen pyssla med min nya dator som kom hem till mig i förrgår. Det är en massa program och filer som ska installeras och föras över men det är alldeles för fint väder för att sitta inne med det. Måste ju njuta av mina sista semesterdagar, börjar jobba på måndag igen. Men har man världens bästa jobb och världens bästa arbetskamrater så känns det inte så betungande! En av fördelarna med min nya dator är att jag kan köra trådlöst så detta inlägg skriver jag ute på altanen. Den gamla har gjort lång och trogen tjänst och har varit förvånansvärt "körsäker" inte minst med tanke på att jag så gott som dagligen släpade den fram och tillbaka till universitetet under tre av mina studieår. Jag klappar den ömt på locket och låter den härmed gå i pension (men som så många pensionärer kommer den nog att få jobba lite extra ibland när det krisar eller så).
Nej, nu ska jag nog sätta mig i solen en stund till och ja, den dagliga dosen mormorsruta är avklarad.

Soliga hälsningar
/Sanne

1 kommentar:

  1. Vilken snygg Haruni-sjal du har gjort.
    Det är tråkigt om färgerna ändrar sig vid tvätt. Då blir man ännu mer irriterad än om man köper fel.

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!