söndag 29 augusti 2010

På lingonröda tuvor

har jag gått hela helgen, eller rättare sagt jag har plockat, rensat och kokat lingon. Så nu har vi så att vi klarar oss i vinter, vad gäller lingonsylt i alla fall.
Riktigt så präktig som det låter är jag dock inte eftersom lingonen växer bakom vedboden 50 meter från huset, så när jag tröttnar (eller om det börjar regna) går jag in och kokar mig lite kaffe. Och jag har inte plockat så mycket heller eftersom jag plockar ganska lååångsamt. Varför ska man stressa?

Hälsningar
/Sanne


 

3 kommentarer:

  1. Tack för tipset om länken. Nu har jag lagt den i min sidebar. Kanske kommer jag ihåg att den finns där för mina språksvårigheter. Det är förvånandsvärt lätt ändå att följa beskrivningen.... jag kollar lite på bilden och på båda mina beskrivningar. Hittils funkar det bra. Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Jag bor alldeles vid skogen men jag har inget lokalsinne så jag kan inte ge mig ut att plocka utan mannen! Angående dina frivolitetsskyttlar i ett tidigare inlägg, biblioteket brukar ha två böcker, låna dem och titta sedan på filmer på youtube. Skriv tatting som sökord som är det engelska namnet. Om man googlar tatting kommer det upp hur mycket som helst! Sen man väl lärt sig grundknuten går resten som en dans!

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!